menu
account_circle
تسجيل الدخول
keyboard_backspace اختر الدولة
إختصر الطريق وفي أقل من دقيقة واحدة بيع سيارتك أسرع مما قبل بييع سيارتي الأن

عندك استعداد

2014-10-07    07:36 PM
فتح الله عرفه
انا مقيم باميركا وممكن انزل اى عربيه بس ابعت نوع العربه وموديلها وبياناتها كامله وانا دوزى انا انزلهالك مصر , وقبل ماارسلها ببعتلك صورها وبيانتها كامله بس انت تعرف تخلصها من الجمرك انا عليا الشحن فقط والسياره سعرها داءد مصاريف الشحن, الله عنده استعداد وحابب, هدا ايميلى abouelhasan18@yahoo.com وتليفون الجوال 631 8735780
خميس الكينج
2014-10-12
10:37 AM
يعنى انا ابعتلك الفلوس تبعتلى العربية ؟
e3sar
2014-10-13
08:35 PM
زي شركة إدفعلي لو تسمع عنها

أنت بتشتري الحاجة و هي عليها شحنها لداخل مصر و بتخلصلك جماركها و خلافه

و لكن هو شخص فردي لاني أعتقد أن مفيش شركات شغالة في موضوع العربيات في الموضوع ده
زي مثلاً لما تدخل علي موقع ebay

هاتلاقي سيارات كثيرة مستعملة و شكلها جامدة و كل حاجة و في العادة بتكون كويسة و هما بيبيعوها بسبب القوانين الأمريكية التي تحدد فترة معينة لإستخدام السيارات من تاريخ صنعها

بس البائعين لا يشحنون غير داخل أمريكا

فالشخص ده هاتتشحن لييه و هو هايشحنها

هو ده المعني

بس من حيث المصداقية و انه ممكن ماينصبش عليك فده شئ غير معلوم لأنه فرد قائم بذاته فقط و غير تابع لجهة ممكن تقاضيها =)

@خميس الكينج
Ashstarr
2014-10-31
05:29 AM
انا اقمت بامريكا فترة طويلة و لكن الاقتراح المذكور غير عملي. اولا مفروض ان تكون العربية باسم المشتري و يكون اول مالك وتكون حديثة في اول سنة منذ تاريخ الصنع حتي تدخل مصر. فكيف سيقوم الأخ صاحب الاقتراح بشراء السيارة و تسجيلها في امريكا باسم شخص آخر موجود في مصر حتي تكون اوراق شحن السيارة سليمة و اوراق دخولها لمصر سليمة ؟ انسي انك تقدر تدخل سيارة مستعملة اكثر من سنة علي تاريخ الصنع او ان تكون لست المالك الاول للسيارة. الضرائب علي السيارات كبيرة جدا. ثمن الشحن من امريكا مرتفع و هذا سوف يضاف الي ثمن السيارة عند حساب الضرائب. أخيرا اول و اهم قواعد شراء السيارات هي ان تشتري من بائع محلي و الا ترسل نقودا لبائع لا يقيم في نفس البلد.

سيارات في المقارنة
keyboard_arrow_left
أضف سيارة أخري
keyboard_arrow_right
هتلاقي أسرع على تطبيق الهاتف
search
شراء
add_circle_outline
بيع
local_offer
الأسعار
notifications_active