menu
account_circle
تسجيل الدخول
keyboard_backspace اختر الدولة
إختصر الطريق وفي أقل من دقيقة واحدة بيع سيارتك أسرع مما قبل بييع سيارتي الأن

كيفية زيادة قوة المحرك

2013-06-01    08:16 AM
ahmed tayara
لو سمحتم عايز استسر عن حاجتين ليهم علاقة ببعض اولا ممكن اغير ماتور اى عربية بماتور افضل فى الداء يعنى مثلا ماتور 1300 بماتور 1600 او 1800 ؟ فى اى عربية والا فى عربيات ماتنفعش ؟ وايه الاضرار اللى هاتبقى على العربية لو فيه وازاى اتجنبها ؟

ثانيا لو غيرت الماتور بواحد احدث وافضل وطمعت وحبيت ازود قوته الحصانية ومن غير تكاليف ازى اعمل كدة ؟ انا قرأت انى اغير فلتر الهوا بواحد رياضى واغير البوجيهات اللى انا مش عارف ايه هى اصلا واغير برمجة الكمبيوتر واغير عادم السيارة الكلام دة صح والا غلط ؟ وشكرا
mohamed ataa
2013-06-02
10:32 AM
[color=#800000][b]بص حضرتك بالنسبه لسؤال الاول هو مش اى عربيه بنفع انك تركب عليها 1600 او 1800 دا بيختلف على حسب بودى العربيه يستحمل و لا لا فممكن لو ركبت على جولف 1 مثلا 1800 العربيه قوايمها تفتح منك لانها بماتور 1300 فافضل حاجه ليها 1600 بتكون مريحه للعربيه و كمان بتركب حاجه اسمها شداد الماتور و دا بيتركب على شسيه العربيه فوق الماتور [/b][/color]

[color=#800000][b]ثانيا بالنسبه لسؤال عن تزويد القدره الحصانيه للماتور دا على حد علمى انت مينفعش انك تغير القدره الحصانيه للماتور لسبب بسيط ان ديى حاجه فى ميكانيكا الماتور بس ممكن زى ما انت كاتب انك ممكن تغير فلتر الهوا بواحد رياضى و تغير البوجيهات لان دول هيسعدوا معاك ان يخلوا العربيه تسحب معاك بسرعه اكتر يعنى هتخلى الغيار يفتح معاك اكتر [/b][/color]

[color=#ff0000][b]ثالثا بالنسبه للبوجيهات الى انت مش عارف هى ايه و ايه استخدامها هى عباره عن شمعات احتراق لتشغيل المحرك يقوم بنتاج شرارة كهربائية لاحراق كميه البنزين الداخله للمحرك لتوليد الطاقه الازمه لتشغيل المحرك [/b][/color]

[color=#000000][b]و لو عايز تعرف معلومات اكتر عن كل حزء فى السياره ممكن تدخل على اللينك دا فى كل النصائح و المعلومات عن كل جزء فى السياره [/b][/color]

[b][url href=/ar/car/advice]http://eg.hatla2ee.com/ar/car/advice[/url][/b]
ahmed tayara
2013-06-02
01:46 PM
طب جولف 2 ماتورها كام ؟ وبولو 2001 ؟ وايه هى العربيات اللى صاجها جامد يستحمل
ahmed tayara
2013-06-02
01:46 PM
وشكرا لإهتمامك

سيارات في المقارنة
keyboard_arrow_left
أضف سيارة أخري