menu
account_circle
تسجيل الدخول
keyboard_backspace اختر الدولة

تجديد سيارات

2015-07-25    09:24 AM
skrman21
عندى سيارة323 موديل 1978 جر خلفى السيارة بحالة الفابريكه لم اقم بعمل عمرة للموتور حتى الان عندى الكتالوج بتاعها هى عاوزه عمرة ضرورى انا حافظت على مواصفاتها طول 25سنة انا تانى يد ليها رشة من الخارج ولكن الدواخل فبريكه ولم اعمل بها حوادث والحمد لله كل حاجة فيها شغالة كل الامبيرات و حتى موتور المياه سرقت البطارية وعاوز اامن العربية ممكن اركب انذار واعمل حزام للبطارية بس لازم بنفس الحزام بتاع الفابريكه المهم عاوز اشدها لكن بنفس الاساسيات مش عارف اعمل لها عمرة والا اشترى متوتور استعمال الخارج كمان الجنوط 12 وطبعا الكاوتش صغير بس هو معمر 12سنة لحد ما اعيره هى عاملة 250لحد دلوقتى انا بعمل لها الصيانة بنفسى قليل جدا لما اوديها لميكانيكى ومحدش غيرى بيركبها وعمرى ما سبت ميكانيكى يقودها او سبتها عنده ولا يمكن اسيب المفاتيح لحد ابدا ممكن اكون غريب لكن العربية عاشت معايا اكتر من 25سنة وما زالت تعمل حتى والموتور خفيف وملهاش صوت
skrman21
2015-07-25
09:26 AM
بيبفكر فى بيعها لكن ما جابتش غير 10الاف بس ومحتار بين اكسيل وشاهين لان ما اقدرش ادفع اكتر من 25الف
skrman21
2015-08-29
10:22 AM
انا قررت اشد العربية لانها اصيلة وقوية وخدمة شاقة عاوز اعمل عمرة موتور لكن فى حالة صعوبه عمل العمرة هكون مضطر انى اجيب استعمال الخارج بس عاوز اعرف انواع المواتير اللى يقبلها المرور فى مصر هى 1300 ما ينفعش اركب اكتر من 1400 او 1000 سى سى لا اكتر ولا اقل هل ممكن موتور السيزوكى الج الخلفى بتاع الربع نقل او موتور شاهين مثلا فى حالة عدم وجود موتورها لا قدر الله هو موتور بس من غير الفتيس لكن لازم المارش بتاعه معاها والكاربوراتير طبعا

سيارات في المقارنة
keyboard_arrow_left
أضف سيارة أخري
keyboard_arrow_right
هتلاقي أسرع على تطبيق الهاتف
search
شراء
add_circle_outline
بيع
local_offer
الأسعار
notifications_active